12 Eylül 2014 Cuma

2014-2015 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MESAJI

2014-2015 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MESAJI

HACI BEKTAŞ VELİ ANDOLU KÜLTÜR VAKFI DATÇA ŞUBESİ

Sözlük anlamı olarak "çocukların ve gençlerin toplum yaşayışında yerlerini almaları için gerekli bilgi, beceri ve anlayışları elde etmelerine, kişiliklerini geliştirmelerine yardım etmek için; Belli bir amaca göre, gereken bilgileri verme işi olarak, ifade edilen eğitim-öğretim yılı için bir kez daha zil çalacak.

Elbette bu eğitim öğretim yılında da ağır ders saatleri ve emeklerinin karşılığının çok çok altında kalan ücretleriyle neredeyse açlık sınırında yaşayan öğretmenlerimiz, öğrencilerini anayasada yer bulduğu gibi; " Türk Milletinin milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan, geliştiren, ailesini, vatanını milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan insan haklarına ve anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen, bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar " olarak yetiştirmeye çalışacaklar ve böylece Atatürk'ün ‘Öğretmenler yeni nesil sizlerin eseri olacaktır’ sözünden aldıkları feyizle yeni bir nesil inşa edecekler.

Bu gün İktidar eğitim kurumları aracılığıyla tüm toplumu, kendi ideolojik ilkeleri doğrultusunda kodlamakta, eğitmekte ve kendi ideolojik formlarından kaynaklanan sembolleri, simgeleri, dili ve inancı topluma yaymaktadır. Bu eğitim şekliyle vatandaşların devlet ideolojisi ve politikalarını haklı bulması ve itiraz etmemesi amaçlanmaktadır. Böylece kendisine itaat eden vatandaşlara sahip olma hedefine ulaşmaya çalışmaktadır. Bunun aksini söylemek yersiz olacaktır. Zira; 1980 darbesinden sonra pek çok değişiklik ve kanunla, aslında imam ve hatip yetiştirilmek üzere kurulan imam hatip okulları/ imam hatip liseleri (İHL) mezunları bugün her branşta yüksek eğitim alabilmektedir. 1980-1997 yılları arasında ki okul sayısı 107 iken; 2013-2014 eğitim öğretim yılında bu sayı 2074 e ulaşmış ve 450960 mezun vermiştir.

Hanefi-Sünni inancın tekelinde tutulan bir eğitim sistemini yürüten ve yurttaşlarına dayatan bir devlette, insan haklarından ve demokrasiden söz etmek hele hele çağdaş, fikri ve vicdanı hür nesiller yaratmak mümkün değildir. Ancak: Son yıllarda yap-boz tahtasına dönen eğitim sisteminde, yeni bir eğitim öğretim yılına başladığımız bu gün; bu eğitim-öğretim yılının huzurlu, güvenli ve kardeşlik ortamı içinde geçmesini temenni ediyor; Tüm öğretmen, öğrenci ve velileri saygı ve sevgiyle selamlıyorum.

HACI BEKTAŞI VELİ ANADOLU KÜLTÜR VAKFI DATÇA ŞUBESİ
BAŞKANI MURAT YILDIRIM

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder